Videos SOHCAHTOA

En el dia d'avui m'agradaria reflexionar sobre les regles mnemotècniques. 

D'entrada, em sembla fascinant com d'útils poden arribar a ser per tal de recordar qüestions d'àmbits molt diversos. En particular, estic pensant com podria fer-ne servei per tal d'ajudar als alumnes perquè s'enrecordin de les raons trigonomètriques. 

Altrament, però, també penso en el fet que no vull que els alumnes prenguin aquesta informació buida de significat. Crec essencial dedicar temps per dotar de significat, sentit i contingut a aquestes noves nocions. 

Així doncs, se'm presenten els següents dubtes: faríeu ús de regles mnemotècniques? quan creieu que seria el moment adient per presentar la regla mnemotècnica: SOH-CAH-TOA? Ho acompanyaríeu d'algun video per fer-ho més atractiu o simpàtic, com podria ser: 





Amb quin criteri triaríeu un o altre? 

Ara per ara opino que valdria la pena presentar-ho als estudiants atès que en un grup tan heterogeni com l'alumnat potser hi ha persones que no ho troben interessant i d'altres que en canvi ho agafen de seguida. Pel que fa al moment de presentar-ho, considero adient primer haver introduït les raons trigonomètriques, després presentar la regla mnemotècnica SOHCAHTOA i, finalment, plantejar el video. M'estic plantejant mostrar-ho en els últims minuts de classe, com a tancament. 

Fins aquí les reflexions d'avui. Properament us comento com ha resultat tot plegat i quines són les meves conclusions després de la pràctica. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Funcions discontínues

Recursos diversos trigonometria 1

Ja hi tornem